A világ legnagyobb szupervonatát tervezik Kínának
Egyéni keresés
A világ legnagyobb szupervonatát tervezik Kínának
A brit cég minden szempontból óriási trófeát mondhat magáénak, hiszen a megbízás elnyerésével egyben a közlekedés és a design történetébe is beírja a nevét. Az egymilliárd fontot megközelítő értékű, hároméves projekt tétje nem kisebb, mint hogy megtervezze a világ legnagyobb, a fejlesztés jövőjét is meghatározó nagysebességű vonatát, amely a japán Sinkanzen expresszhez hasonló ikont ad Kínának. A lépés korántsem meglepő, ugyanis a tavaly nyári olimpiára Pekingben megnyílt Ázsia legnagyobb vasútállomása.
A londoni székhelyű Priestman Goode a vonat orrának, illetve a különböző utasosztályok külső és belső kialakításáért felelős. Annyit már most tudni, hogy a szerelvény sokkal szélesebb lesz, mint a Nagy-Britanniában közlekedő társai, hossza pedig akkora lesz, mintha 16 járművet egymás mögé állítanánk. A szupervonat a Peking-Sanghaj útvonalon, illetve a kifejezetten erre a célra létesítendő új vágányokon közlekedik majd óránként 560 kilométeres sebességgel. Orra háromszor olyan hosszú lesz, mint a budapesti 2-es metró új szerelvényeit szállító Alstommal és a Bombardier-val közösen tervezett Voyager brit álomvonaté, és ehhez igazodik az impozáns arculat és enteriőr is. A műszaki teljesítményt Kína legjobb, e téren is bizonyítani kívánó mérnökei garantálják.
A Priestman Goode nemcsak a vasúti közlekedésben mondhat magáénak komoly referenciákat. A komplex márkaépítő szemléletéről híres cég alakítja ki a Malaysia Airlines 2011-ben üzembe álló Airbus 380 szuperjetének komplett utasterét, valamint a Lufthansa üzleti osztályának különleges utasüléseit és kényelmi berendezéseit. Az Airbus 350 modell fedélzetén már megtekinthető az általuk tervezett, radikális új felfogású enteriőr, amely élményszerűségével a testi-lelki komfort legmagasabb fokát kínálja.
A legjelentősebb légitársaságok mind nemzetközileg jegyzett designerekkel dolgoztatnak, de a vasúti társaságok is felzárkóztak mögéjük. A francia TGV Christian Lacroix-val bújtatta extravagáns új bőrbe gyorsvonatait, míg a zárt pályán világrekordot felállító új olasz szupervonat Ferrari-vörösben hasít majd 570,4 kilométeres sebességgel. Egy svájci építész- és tervezőiroda hazai és német megrendelésre a világ legexkluzívabb vagonjait szállítja néhány éven belül. Ami a fizikai részt illeti, a vonatok lassan az utolsó korlátokat is ledöntik: a Sinkanzen-expressz fejlesztői ma már a mágneses lebegés technológiájával kísérleteznek.
0 Response to "A világ legnagyobb szupervonatát tervezik Kínának"
Megjegyzés küldése