Sebesség, biztonság, kényelem
Atlantic TGV, Franciaországban |
A TGV, amelyet az SNCF és az ALSTOM együttműködésében fejlesztettünk ki, egyedülálló az élettartam és az utasbiztonság tekintetében. A TGV csuklós rendszerű tervezésének köszönhetően a típus modellskálája rendkívül széles, azonos biztonsági és kényelmi szint mellett is. A vonatok befogadóképessége, belső kialakítása, vontatási- és biztonsági berendezései rugalmasan, a nemzetközi hálózatok egyedi igényeinek megfelelően változtathatók. Az ALSTOM egy-, vagy több részből álló szerelvényeket is kínál, amelyek befogadóképessége 200 és 1.100 utas között változik. Mi a következő állomás a TGV-k számára? Kezdetben a rendszeroptimalizálás volt a legfontosabb feladatunk a TGV vonatokkal kapcsolatban: a TGV -t egy adott vasútvonal számára terveztük. Azóta sokat fejlődtek a nagysebességű vasútvonalak, de hogy mi a TGV fejlesztéseinek iránya? François Lacôte, az ALSTOM Közlekedési üzletágának kutatási igazgatója így beszél erről: Mit tartogat a jövő a TGV-k számára? Jelenleg mind Európában, mind világszerte dinamikusan fejlődnek a nagysebességű vasútvonalak. Vonat konstruktőrként olyan termékeket készítünk, amelyek között minden társaság megtalálhatja azt a járművet, amely legjobban megfelel elvárásainak kapacitás, belső megjelenés és az utasoknak nyújtott szolgáltatások tekintetében.
Növelhető még a vonatok sebessége? |
A TGV már bebizonyította, hogy képes elérni az 500 km/h sebességet is, de az európai hálózatokon 300 és 320 km/h közötti sebességintervallumot határoztunk meg számára, amely akár 350 km/h-ra is növelhető. A kihívás most inkább abban rejlik számunkra, hogy kielégítsük ügyfeleink és utasaik nagyobb kényelemre és továbbfejlesztett szolgáltatásokra vonatkozó igényeit, valamint tovább növeljük vonatszerelvényeink megbízhatóságát. Mit várhatunk a jövőben? Kutatásokat végzünk annak érdekében, hogy vonataink üzemelésének káros környezeti hatását tovább csökkentsük, elsősorban a zajszennyezésre és az energiafelhasználásra való tekintettel. Folyamatosan dolgozunk utasaink kényelmének javításán és szolgáltatásaink továbbfejlesztésén. Az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszerhez (ERTMS) kapcsolódó rendszerek kidolgozásában is részt veszünk, a meglévő vasúti rendszerek kihasználtságának növelése érdekében. Az ALSTOM így hozzájárul ahhoz, hogy a közlekedési társaságok infrastrukturális befektetései a lehető legjobb helyre kerülve mielőbb megtérüljenek.
Az ALSTOM eddig mintegy 500 TGV vonatszerelvény elkészítésével büszkélkedhet. Vállalatunk továbbra is jelentős erőfeszítéseket tesz a vasúti technológia fejlesztése érdekében. Cégünk arra törekszik, hogy a TGV márkanevet az utasok továbbra is a nagysebességű kényelmes és biztonságos utazással azonosítsák. Biztonság A TGV csuklós rendszerű tervezése garantálja, hogy a vonat ütközés vagy akár baleset esetén is megfelelően reagáljon. A kocsik a vágányokon maradnak, mivel a csuklós részek forgózsámolyai a kocsik között találhatóak, amelyek így mindkét végükön egymásba kapcsolódó gyűrűkkel csatlakoznak egymáshoz. |
0 Response to "Mitől lesz TGV a TGV"
Megjegyzés küldése