A világ egyik legnagyobb hajója
Egyéni keresés
Az Independence of the Seas a világ egyik legnagyobb óceánjáró személyszállító hajója. De milyen lehet, amikor egy ilyen monstrumot először a vízre bocsátanak, s a hajókürtök indulást jeleznek?
A finnországi Turkuban épült kolosszus az angliai Southampton kikötőjéből futott ki háromnapos próbaútjára, s én azon szerencsések közé tartoztam, akik ott álltak a fedélzeten, lenyűgözve. Igyekeztem is a hajó minden szolgáltatását kipróbálni.
Az óriásra, az Independence of the Seas a Royal Caribbean International hajótársaság zászlóshajójára Southampton egyébként nem túl szép kikötőjében szálltam fel. Ami elsőre lehetetlen feladatnak tűnt, azt a beszálláskor kapott hajótérkép segítségével sikeresen megoldottam: megtaláltam a kabinomat. Ablakából éppen a promenádra láttam, amely nem más, mint egy „West End City” hangulatot árasztó belső sétány a hajó közepén, kávézókkal, pubokkal, üzletekkel.
A promenád végén beszálltam az egyik panorámaliftbe, amely a hajó tetejére repített. A H2O Zone-nak nevezett óriási fedélzet egy hatalmas élményfürdő, ahol a vizes élvezetek teljes tárháza elérhető. Az úszómedencéket vízzel elárasztott területekkel építették körbe, melyek lényegét akkor értettem meg, amikor a hajó már kifutott a tengerre. A hullámzás ugyanis folyamatosan kimozdította a vizet a medencékből, ami így nem a fedélzetet borította el, hanem a körülötte kiépített kis szigeteket.
A hatalmas úszómedencék mellett több jakuzzi is helyet kapott. A legizgalmasabb élményt azonban a hajó oldalára helyezett, a tenger fölé kinyúló két nagy pezsgőfürdő szerezte, ahol tizenegy emeletnyi magasságban, bugyogó meleg vízben ültünk a semmi fölött. Alattunk és előttünk a kristálytiszta kékség! A fedélzet másik részén a gyerekeknek kialakított, színes szökőkutakkal, vízesésekkel tarkított izgalmas vízi játszótér várja a kicsiket. Ebből a csodavilágból jó időben biztosan nem lehet kicsalogatni a gyerkőcöket.
A hajó egyik legkülönlegesebb szolgáltatása a szörfözés. A Flow Rider egy mesterséges hullámokat „előállító” szörfszimulátor, amelynek segítségével kisebb-nagyobb deszkákon hullámlovagolhatunk a fedélzeten. A hajó két profi animátorának ez gyerekjáték volt, de büszke vagyok rá, hogy néhány másodpercre nekem is sikerült a hullámok hátán maradni.
Ha nem lett volna elég az eddigi testmozgás, biztosan felmászom a falra is. Nem tévedés! A hajó fedélzetén még ezt az extrém sportot is kipróbálhatjuk. A mutatványhoz falmászó felszerelést is kapunk, és a mászófal tetején pazar kilátásban gyönyörködhetünk.
A fedélzeti mulatságokról hamarosan a wellness részleg kényeztetéseire váltottam, ahol a gőznek és a száraz szaunának köszönhetően gyorsan át lehet melegedni, ha odafönt éppen süvít a szél. A szaunák közelében van a fitneszrészleg, ahol megszámlálhatatlanul sok, már-már futurisztikusan korszerű gép csalogat az újabb erőpróbára. Az önkínzást enyhítendő, itt, a hajó 11. emeletén is csodás panoráma tárul elénk.
A legfelső, 15. szinten egy kápolna kapott helyet – gondolva azokra a romantikus lelkületű párokra, akik esküvőjüket a nyílt tengeren szeretnék megtartani. A 14. emeleten lévő bárokból és éttermekből a legszebb a kilátás, innen az egész hajó – különösen a fedélzet – jól belátható. A 13. emeletet a sport jegyében építették kosár- és röplabdapályával, valamint a korábban már említett mászófallal és a Flow Riderrel.
Hogy a golfrajongók se unatkozzanak, csak úgy, mellékesen kialakítottak még egy mini golfpályát is. Ha valakinek ennyi mozgás nem elég, akkor a 12. szinten lévő joggingpályán körbefuthatja az egész hajót, akár többször is, és ha elfáradt, bevetheti magát a Spa-részlegbe, ahol számtalan masszázzsal és kezeléssel kényeztetheti magát.
Úton a Windjammer étterem felé azon töprengek, vajon az eddigi élmények után milyen ínycsiklandó varázslat várhat még rám. A választék nehezen leírható, az elénk táruló kínálat alaposan megdolgoztatja érzékeinket. Az előételek, főételek, desszertek és gyümölcsök hatalmas ízorgiával kecsegtetnek. Mindezt pazar eleganciával tálalva, pedig rengeteg embert kell itt magas színvonalon kiszolgálni. Persze, ha valaki nem ebédidőben szeretne enni, akkor sincs gondban, a hajón mindig nyitva talál legalább egy snack bárt, pizzériát vagy pubot.
A hajó két, nagy kristálycsillárokkal díszített fényűző éttermében ültetéses á la carte vacsorát szolgálnak fel, ide illik az alkalomnak megfelelően öltözni. A hajón nyomtatott és a kabinba minden nap frissen bekészített fedélzeti újságból tájékoztatnak arról, milyen öltözetben kell vacsorázni. Aki nem hozott öltönyt vagy nyakkendőt, beszerezheti azt a hajó valamelyik elegáns butikjában.
Az ilyen vacsorákon nehéz a választás, hiszen mind az öt előételt szívesen végigkóstoltam volna, a főételekről nem is beszélve. A gazdag kulináris választék minden fogásra igaz: ehetünk olasz salátaspecialitást, francia csigát, a legízletesebb tengeri herkentyűket, thai levest vagy éppen angol beefsteaket. A borválaszték is pazar, nem csoda, ha nehéz befejezni egy ilyen estebédet. Pedig a vacsorával nem ér véget a program, ilyenkor kezdődik az igazi éjszakai élet.
Egyik este a hajó jégpályáján bemutatott, elképesztően színvonalas jégrevüt választottam, és nem csalódtam. A világ minden tájáról összeválogatott művészek társulata fantasztikus műsorral lepett meg, az orosz csasztuska, a mambó és a rumba csak egy-egy morzsa a gazdag repertoárból. A jégpályát egyébként napközben az utasok is használhatják. Ha pedig valakinek ez már sok az aktív kikapcsolódásból, s csendes órácskákra vágyik, akkor elbújhat a könyvtárban, internetezhet a hajó business centerében, vagy egyszerűen csak napozgathat valamelyik fedélzeten.
Egy ilyen óceánjárón nélkülözhetetlen a kaszinó, ahol akár még a hajóút árát is visszanyerhetjük, például a roulette-en, a black jacken vagy a félkarú rablókon. A fedélzeten persze vásárolhatunk is: több ajándékbolt, butik csábító kirakata kínálja az emléktárgyakat és az elegáns órákat, ékszereket igazán kedvező, vámmentes árakon. A váltakozó színű fényekkel megvilágított promenádon nehéz úgy végigsétálni, hogy ne vegyünk semmit.
Utazásom búcsúvacsorája után a hajó több száz fős színháztermében előadott táncshow kápráztatott el. A promenádon közben jelmezes felvonulás zajlott, gólyalábon táncoló figurákkal, és már meg sem lepődtem azon, hogy a jégpálya területét most éppen diszkóvá alakították, ahol fergeteges buli zajlott hajnalig. Kár, hogy reggel le kellett szállni…
Independence of the Seas
A hajó 160 000 tonna súlyú, összesen 3634 utas szállítására képes. Konferenciatermének befogadóképessége 400 fő. A hajó maximális sebessége 21,6 csomó, azaz 40 km/h. Az Independence of the Seas februárban és márciusban Fort Lauderdale-ből (Miami) indulva nyugat-, illetve kelet-karibi útvonalakon közlekedik, áprilistól pedig európai körutakat tesz.
A hajó 160 000 tonna súlyú, összesen 3634 utas szállítására képes. Konferenciatermének befogadóképessége 400 fő. A hajó maximális sebessége 21,6 csomó, azaz 40 km/h. Az Independence of the Seas februárban és márciusban Fort Lauderdale-ből (Miami) indulva nyugat-, illetve kelet-karibi útvonalakon közlekedik, áprilistól pedig európai körutakat tesz.
0 Response to "A világ egyik legnagyobb hajója"
Megjegyzés küldése